Ostatnia weryfikacja: 11 maja 2021
➡️ Informacje aktualne ✅
Cześć, tu Paweł ze strony Smartwatchranking.pl, a w dzisiejszym tekście opowiem o problemach z opaską Mi Band. Cieszy się ona ogromną popularnością w Polsce, ale jak to z każdym urządzeniem, także i z produktem Xiaomi bywają kłopoty Jeśli widzisz, że aplikacja nie paruje się z opaską prawidłowo, to skorzystaj z poniższej instrukcji. Już niedługo będziesz się cieszyć wszystkimi funkcjami swojego zegarka.
Jak sparować ze sobą telefon oraz Mi Banda?
Zazwyczaj problem okazuję się prosty do rozwiązania, o ile wie się, gdzie należy szukać. Instrukcja wskazuje na rozwiązania od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych do coraz bardziej skomplikowanych. Wykonuj podpunkty po kolei, a po realizacji każdego pojedynczego kroku sprawdź, czy Mi Band pozwoli się sparować z aplikacją.
- Jeśli z aplikacją Mi Fit jest sparowana inna opaska, należy rozłączyć ją. Tę opcję można znaleźć w profilu aplikacji Mi Fit.
- Restart telefonu – po przytrzymaniu przycisku zasilania powinna pojawić się opcja restartu lub po prostu wyłączenia urządzenia. Kliknij ją, a następnie po krótkiej chwili uruchom telefon.
- Nadaj uprawnienia – wejdź w ustawienia telefonu/aplikacje/Mi Fit/uprawnienia, a następnie nadaj aplikacji wszystkie możliwe dostępy. Niekiedy przypadkiem odmawia się przyznania uprawnień lub same się zmieniają, więc trzeba je ponownie włączyć.
- Aktualizacja Mi Fit oraz systemu w telefonie do najnowszych wersji – wejdź w sklep Google Play, lub App Store i wyszukaj dostępne aktualizacje aplikacji. Natomiast sam system możesz zaktualizować w ustawieniach telefonu.
- Sprawdzenie, czy bluetooth jest włączony oraz ustawienie widoczności dla wszystkich – w ustawieniach telefonu znajdziesz zakładkę „bluetooth”, a w niej odpowiednie przyciski do włączenia tej funkcji i zmiany zakresu widoczności.
- Uruchomienie lokalizacji – chodzi oczywiście o GPS/lokalizację w telefonie. Zwykle można uruchomić ją w górnym interfejsie telefonu (który pojawia się po przesunięciu palcem w dół ekranu), w innym przypadku należy wejść w ustawienia telefonu, a tam w GPS/lokalizacja i włączyć tę funkcję.
- Usunięcie danych podręcznych aplikacji Mi Fit – należy wejść w ustawienia/aplikacje/Mi Fit, a tam kliknąć „usuń dane podręczne”. W ten sposób znikną wszystkie ustawienia z aplikacji, jednak dane z opaski powinny być zsynchronizowane z kontem, więc będą bezpieczne.
- Restart urządzenia i reset ustawień opaski do ustawień fabrycznych (dokładna instrukcja znajduje się pod spodem) – warto pamiętać, że dane ze smartbanda, które nie zostały jeszcze przekazane do aplikacji, zostaną usunięte po przywróceniu ustawień fabrycznych.
Jak zrestartować Mi Banda?

- Wybudź ekran opaski poprzez dotknięcie
- Przesuwaj palcem w górę po ekranie, dopóki nie zobaczysz napisu „Więcej”
- Następnie kliknij go i przesuwaj w dół, póki nie znajdziesz ekranu „Ustawienia”
- Po kliknięciu w napis przesuwaj się w dół i znajdź opcję „Uruchom ponownie”, którą klikniesz.
- Jeśli parowanie dalej będzie niemożliwe tak jak wcześniej wchodzisz w ustawienia i klikasz w „Przywróć ustawienia fabryczne”.
- Wybudź opaskę
- Przejdź w górę, przesuwając palcem, póki nie znajdziesz opcji „Więcej”
- Wejdź w nią i uruchom „ustawienia”
- Następnie cały czas przesuwaj, póki nie znajdziesz opcji „Uruchom ponownie”, którą klikasz
- Jeśli nadal nie możesz sparować urządzeń, ponownie wejdź w ustawienia i uruchom funkcję „Przywrócenie ustawień fabrycznych”.
Problem z połączeniem opaski
W momencie gdy urządzenie oraz aplikacja Mi Fit są ze sobą sparowane, ale Mi Band nie chce się połączyć z telefonem w celu wymiany danych lub poprzednie instrukcje nie zadziałały, podążaj za poniższymi krokami:
- Jeśli telefon nawet nie widzi sygnału Mi Banda, warto zainstalować aplikację Bluetooth Scanner oraz uruchomić w nim opcję „low energy scan” – pozwoli to zorientować się, czy problemem nie jest aby sama opcja bluetooth w telefonie.
- Rozważ wyłączenie parowania urządzeń oraz zapomnienie Mi Banda – ten krok odbywa się w aplikacji Mi Fit. Wejdź w Profil i nazwę konkretnej opaski, a następnie kliknij „Rozłącz”.
- Pomocne może być usunięcie aplikacji Mi Fit oraz jej ponowne zainstalowanie ze sklepu Play.
- W momencie jeśli poprzednie kroki nie zadziałały, należy zainstalować inną aplikację pozwalającą na sparowanie telefonu z opaską Mi Band, przykładowo Notify & fitness lub Xiaomi Wear. Jeśli uda się to zrobić, znaczy, że wystąpił problem z samą aplikacją Mi Fit.
- Do kolejnego kroku przyda się pomoc kogoś znajomego, a dokładniej jego komórki. Trzeba połączyć Mi Band z innym telefonem. Jeśli się uda, to trzeba usunąć parowanie i spróbować ponownie połączenia z Twoim smartfonem. Jeśli jest to niemożliwe i inny telefon też nie może połączyć się z opaską pomimo wykonania wszystkich poprzednich kroków, to winę ponosi uszkodzenie mechaniczne Mi Banda lub wada fabryczna. Należy się z tym udać do odpowiedniego serwisu lub wymienić urządzenie w sklepie.
Czemu Mi Band nie pozwala na parowanie?

Tak naprawdę jest dosyć dużo przyczyn, przez które sparowanie opaski z telefonem jest niemożliwe. Sporo osób miewa z tym problemy co pozwoliło określić, które awarie występują najczęściej, a także zorientować się, co należy zrobić, żeby poradzić sobie z usterką. Na koniec, krótki przegląd często napotykanych przeszkód:
- Niezgodność z różnymi wersjami bluetooth – telefon posiada obsługę określonej wersji bluetooth, która różni się od innych szybkością przesyłu danych lub większym zasięgiem. Jeśli z jakiegoś powodu podczas transferu informacji część danych zostaje “zgubiona”, to aplikacja może nie chcieć się sparować z Mi Bandem.
- Wersja systemu komórki – w systemie mogą występować błędy, które uniemożliwiają przez chwilę lub na stałe połączenie się z opaską. W tym przypadku może pomóc aktualizacja systemu, która powinna posiadać odpowiednie łatki, o ile tylko jest dostępna.
- Błędy oprogramowania opaski lub aplikacji – oprogramowanie opaski także może posiadać błędy, zazwyczaj chodzi o złe wczytanie danych, które są potem wysyłane dalej. Co za tym idzie, reset Mi Banda wystarcza, żeby sprzęt zaczął na nowo dobrze funkcjonować. W przypadku aplikacji wystarczy zazwyczaj aktualizacja do nowszej wersji lub usunięcie danych podręcznych.
- Wady fabryczne lub uszkodzenia mechaniczne – problemy z fizycznymi podzespołami w opasce lub komórce mogą uniemożliwić prawidłowe wysyłanie oraz odbieranie danych poprzez bluetooth. Konieczna jest więc wymiana podzespołów przez specjalistę w serwisie lub wymiana urządzenia na nowe, pozbawione usterek.
Mocno “wkręcony” w nowe technolgie, zafascynowany smartwatchami, obserwator zmian sposobów na jakie korzystamy z elektroniki. Parametry i technikalia nie mają przede mną tajemnic, analizuję, porównuję i przekazuję je Tobie w sposób przystępny. Przedsiębiorca, absolwent wydziału Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. W proponowanych produktach zawsze szukam korzystnego stosunku jakości do ceny.