Problem z parowaniem w Mi Band: Mi Fit nie widzi opaski – jak połączyć z telefonem?

Ostatnia weryfikacja: 11 maja 2021
➡️ Informacje aktualne ✅

Cześć, tu Paweł ze strony Smartwatchranking.pl, a w dzisiejszym tekście opowiem o problemach z opaską Mi Band. Cieszy się ona ogromną popularnością w Polsce, ale jak to z każdym urządzeniem, także i z produktem Xiaomi bywają kłopoty Jeśli widzisz, że aplikacja nie paruje się z opaską prawidłowo, to skorzystaj z poniższej instrukcji. Już niedługo będziesz się cieszyć wszystkimi funkcjami swojego zegarka.

Jak sparować ze sobą telefon oraz Mi Banda?

Zazwyczaj problem okazuję się prosty do rozwiązania, o ile wie się, gdzie należy szukać. Instrukcja wskazuje na rozwiązania od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych do coraz bardziej skomplikowanych. Wykonuj  podpunkty po kolei,  a po realizacji każdego pojedynczego kroku sprawdź, czy Mi Band pozwoli się sparować z aplikacją.

  1. Jeśli z aplikacją Mi Fit jest sparowana inna opaska, należy rozłączyć ją. Tę opcję można znaleźć w profilu aplikacji Mi Fit.
  2. Restart telefonu – po przytrzymaniu przycisku zasilania powinna pojawić się opcja restartu lub po prostu wyłączenia urządzenia. Kliknij ją, a następnie po krótkiej chwili uruchom telefon.
  3. Nadaj uprawnienia – wejdź w ustawienia telefonu/aplikacje/Mi Fit/uprawnienia, a następnie nadaj aplikacji wszystkie możliwe dostępy. Niekiedy przypadkiem odmawia się przyznania uprawnień lub same się zmieniają, więc trzeba je ponownie włączyć.
  4. Aktualizacja Mi Fit oraz systemu w telefonie do najnowszych wersji – wejdź w sklep Google Play, lub App Store i wyszukaj dostępne aktualizacje aplikacji. Natomiast sam system możesz zaktualizować w ustawieniach telefonu.
  5. Sprawdzenie, czy bluetooth jest włączony oraz ustawienie widoczności dla wszystkich – w ustawieniach telefonu znajdziesz zakładkę  „bluetooth”,  a w niej odpowiednie przyciski do włączenia tej funkcji i zmiany zakresu widoczności.
  6. Uruchomienie lokalizacji – chodzi oczywiście o GPS/lokalizację w telefonie. Zwykle można uruchomić ją w górnym interfejsie telefonu (który pojawia się po przesunięciu palcem w dół ekranu), w innym przypadku należy wejść w ustawienia telefonu, a tam w GPS/lokalizacja i włączyć tę funkcję.
  7. Usunięcie danych podręcznych aplikacji Mi Fit – należy wejść w ustawienia/aplikacje/Mi Fit, a tam kliknąć  „usuń dane podręczne”.  W ten sposób znikną wszystkie ustawienia z aplikacji, jednak dane z opaski powinny być zsynchronizowane z kontem, więc będą bezpieczne.
  8. Restart urządzenia i reset ustawień opaski do ustawień fabrycznych (dokładna instrukcja znajduje się pod spodem) – warto pamiętać, że dane ze smartbanda, które nie zostały jeszcze przekazane do aplikacji, zostaną usunięte po przywróceniu ustawień fabrycznych.

Jak zrestartować Mi Banda?

Jak sparować Mi Banda
 Mi Band w wersji 4 oraz 5: 
  • Wybudź ekran opaski poprzez dotknięcie
  • Przesuwaj palcem w górę po ekranie, dopóki nie zobaczysz napisu „Więcej”
  • Następnie kliknij go i przesuwaj w dół, póki nie znajdziesz ekranu „Ustawienia”
  • Po kliknięciu w napis przesuwaj się w dół i znajdź opcję „Uruchom ponownie”, którą klikniesz.
  • Jeśli parowanie dalej będzie niemożliwe tak jak wcześniej wchodzisz w ustawienia i klikasz w „Przywróć ustawienia fabryczne”.
 Mi Band 3: 
  • Wybudź opaskę
  • Przejdź w górę, przesuwając palcem, póki nie znajdziesz opcji „Więcej”
  • Wejdź w nią i uruchom „ustawienia”
  • Następnie cały czas przesuwaj, póki nie znajdziesz opcji „Uruchom ponownie”, którą klikasz
  • Jeśli nadal nie możesz sparować urządzeń, ponownie wejdź w ustawienia i uruchom funkcję „Przywrócenie ustawień fabrycznych”.

Problem z połączeniem opaski

W momencie gdy urządzenie oraz aplikacja Mi Fit są ze sobą sparowane, ale Mi Band nie chce się połączyć z telefonem w celu wymiany danych lub poprzednie instrukcje nie zadziałały, podążaj za poniższymi krokami:

  1. Jeśli telefon nawet nie widzi sygnału Mi Banda, warto zainstalować aplikację Bluetooth Scanner oraz uruchomić w nim opcję  „low energy scan”  – pozwoli to zorientować się, czy problemem nie jest aby sama opcja bluetooth w telefonie.
  2. Rozważ wyłączenie parowania urządzeń oraz zapomnienie Mi Banda – ten krok odbywa się w aplikacji Mi Fit. Wejdź w Profil i nazwę konkretnej opaski, a następnie kliknij  „Rozłącz”. 
  3. Pomocne może być usunięcie aplikacji Mi Fit oraz jej ponowne zainstalowanie ze sklepu Play.
  4. W momencie jeśli poprzednie kroki nie zadziałały, należy zainstalować inną aplikację pozwalającą na sparowanie telefonu z opaską Mi Band, przykładowo Notify & fitness lub Xiaomi Wear. Jeśli uda się to zrobić, znaczy, że wystąpił problem z samą aplikacją Mi Fit.
  5. Do kolejnego kroku przyda się pomoc kogoś znajomego, a dokładniej jego komórki. Trzeba połączyć Mi Band z innym telefonem. Jeśli się uda, to trzeba usunąć parowanie i spróbować ponownie połączenia z Twoim smartfonem. Jeśli jest to niemożliwe i inny telefon też nie może połączyć się z opaską pomimo wykonania wszystkich poprzednich kroków, to winę ponosi uszkodzenie mechaniczne Mi Banda lub wada fabryczna. Należy się z tym udać do  odpowiedniego serwisu lub wymienić urządzenie w sklepie. 

Czemu Mi Band nie pozwala na parowanie?

Jak naprawić Mi Banda?

Tak naprawdę jest dosyć dużo przyczyn, przez które sparowanie opaski z telefonem jest niemożliwe. Sporo osób miewa z tym problemy co pozwoliło określić, które awarie występują najczęściej, a także zorientować się, co należy zrobić, żeby poradzić sobie z usterką. Na koniec, krótki przegląd często napotykanych przeszkód:

  1. Niezgodność z różnymi wersjami bluetooth – telefon posiada obsługę  określonej wersji bluetooth,  która różni się od innych szybkością przesyłu danych lub większym zasięgiem. Jeśli z jakiegoś powodu podczas transferu informacji część danych zostaje “zgubiona”, to aplikacja może nie chcieć się sparować z Mi Bandem.
  2. Wersja systemu komórki – w systemie mogą występować błędy, które uniemożliwiają przez chwilę lub na stałe połączenie się z opaską. W tym przypadku może pomóc aktualizacja systemu, która powinna posiadać odpowiednie łatki, o ile tylko jest dostępna.
  3. Błędy oprogramowania opaski lub aplikacji – oprogramowanie opaski także może posiadać błędy, zazwyczaj chodzi o złe wczytanie danych, które są potem wysyłane dalej. Co za tym idzie,  reset Mi Banda  wystarcza, żeby sprzęt zaczął na nowo dobrze funkcjonować. W przypadku aplikacji wystarczy zazwyczaj aktualizacja do nowszej wersji lub usunięcie danych podręcznych.
  4. Wady fabryczne lub uszkodzenia mechaniczne – problemy z fizycznymi podzespołami w opasce lub komórce mogą uniemożliwić prawidłowe wysyłanie oraz odbieranie danych poprzez bluetooth. Konieczna jest więc wymiana podzespołów przez specjalistę w serwisie lub  wymiana urządzenia na nowe,  pozbawione usterek.
Paweł ze Smartwatch Ranking

Mocno “wkręcony” w nowe technolgie, zafascynowany smartwatchami, obserwator zmian sposobów na jakie korzystamy z elektroniki. Parametry i technikalia nie mają przede mną tajemnic, analizuję, porównuję i przekazuję je Tobie w sposób przystępny. Przedsiębiorca, absolwent wydziału Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. W proponowanych produktach zawsze szukam korzystnego stosunku jakości do ceny.

Paweł ze Smartwatch Ranking

Mocno "wkręcony" w nowe technolgie, zafascynowany smartwatchami, obserwator zmian sposobów na jakie korzystamy z elektroniki. Parametry i technikalia nie mają przede mną tajemnic, analizuję, porównuję i przekazuję je Tobie w sposób przystępny. Przedsiębiorca, absolwent wydziału Ekonomii <a href="https://ug.edu.pl/">Uniwersytetu Gdańskiego</a>. W proponowanych produktach zawsze szukam korzystnego stosunku jakości do ceny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top