Smartband z ciśnieniomierzem: ranking opasek mierzących ciśnienie i puls na 2022

Ostatnia weryfikacja: 13 kwietnia 2022
➡️ Informacje aktualne ✅

Cześć, z tej strony Paweł ze smartwatchranking. W tym tekście znajdziesz ranking najlepszych zegarków z ciśnieniomierzem, a także informacje o prawidłowym ciśnieniu krwi, jakie powinieneś mieć Ty oraz Twoi bliscy.

Jak odczytuje się poziom ciśnienia?

Ciśnienie krwi jest niezwykle istotne w przypadku każdego człowieka. Jego nieprawidłowy poziom (najczęściej nadciśnienie) zwiększa ryzyko powstawania wielu chorób jak choćby zawał serca.  Wielu Polaków  ma problemy z tym aspektem zdrowotnym. Między innymi ze względu na wysoki cholesterol związany z dietą przepełnioną tłuszczami zwierzęcymi, oraz przez małą dawką ruchu.

Wiele osób zastanawia się nad tym jak odczytać ciśnienie krwi z ciśnieniomierza, wbrew pozorom to naprawdę łatwe. Korzysta się z dwóch liczb, żeby określić ciśnienie krwi. Odpowiedni poziom tych wartości to  około 120/80 mmHG.  Czyli tak zwane 120 na 80. Pierwsza wartość to ciśnienie skurczowe krwi, czyli siła z jaką krew napiera na ścianki żył w swoim szczytowym momencie, czyli maksymalna wartość ciśnienia. Z kolei druga wartość to minimalne ciśnienie krwi. Serce gdy uderza (następuje skurcz) tłoczy krew przez naczynia krwionośne, co powoduje, że ciśnienie jest znacznie wyższe, z kolei gdy nadchodzi moment między uderzeniami (rozkurcz) ciśnienie znacznie się zmniejsza. Dlatego też istotne są obie te wartości. Natomiast puls, czyli tętno, powinno oscylować na poziomie  od 60 do 100 uderzeń serca na minutę.  To kluczowe informacje jeśli chodzi o prawidłowe ciśnienie i puls.

Prawidłowe ciśnienie i puls u osób starszych (powyżej 65 lat) wynosi kolejno 134/87 mmHg oraz około 100 uderzeń serca na minutę. Jak widać, z wiekiem zmienia się poziom ciśnienia oraz tętna, co zawsze warto brać pod uwagę.

Najczęstszą przypadłością jest nadciśnienie, czyli zbyt duża siła, z jaką krew napiera na ściany naczyń krwionośnych. Mowa o wartościach  powyżej 140/90 mmHG,  choć w przypadku warunków domowych gdzie człowiek jest odprężony, niekiedy wspomina się o 135/85 mmHG.

Oczywiście gdy się zauważy objawy nadciśnienia, to warto udać się do specjalisty, który powinien zorientować się, jakie są przyczyny tego schorzenia. Jednak dopiero gdy ciśnienie osiągnie większą wartość niż ta podana wcześniej, korzysta się z leków zbijających jego poziom. Zdarza się też niedociśnienie, które jest rzadsze i także wymaga konsultacji z lekarzem.

Przyczyny oraz metody leczenia nadciśnienia

Co przyczynia się do nadciśnienia?

Czynniki, które zwiększają ryzyko zachorowania na nadciśnienie to:

  •  Siedzący tryb życia 
  • Uboga dieta
  • Wysoki poziom stresu
  •  Alkohol oraz papierosy  (dziennie dozwolona jest lampka wina około 175ml, czyli 10 g etanolu)
  • Napoje z kofeiną
  • Leki przeciwbólowe w nadmiernych ilościach
  •  Nadmierna ilość soli w pożywieniu  (szczególnie dużą jej ilość posiadają gotowe potrawy ze sklepów oraz inna wysokoprzetworzona żywność)

W przypadku niskiego stopnia nadciśnienia, czyli poniżej 160/100 mmHG korzysta się z metod niefarmakologicznych, które wbrew pozorom mogą być naprawdę skuteczne.

Grunt to regularne stosowanie się do zdroworozsądkowych zaleceń:

  • Wysiłek fizyczny – wystarczy nawet spacer w ciągu dnia, żeby po pewnym czasie odczuć różnicę. Przydatny okaże się tu  licznik kroków w smartbandzie,  dzięki któremu łatwiej zdołasz kontrolować przebyte odległości każdego dnia. Ogółem należy korzystać z ćwiczeń kardio, czyli tych, które stymulują do działania układ krwionośny oraz oddechowy.
  • Ćwiczenia relaksacyjne – warto zdecydować się na metody, które pomagają zrelaksować ciało. Między innymi  metoda Jacobsona lub Schultza  cieszą się obecnie dużą popularnością. Poza tym warto korzystać z ćwiczeń oddechowych, które często są umieszczane w smartwatchach i smartbandach. Poza tym możesz też zacząć uprawiać jogę lub tai-chi, w Internecie jest naprawdę wiele poradników oraz filmików na ten temat, a inteligentne zegarki oraz opaski posiadają odpowiednie funkcje do tych dyscyplin.
  • Zróżnicowana dieta – szczególnie chodzi o zwiększenie ilości produktów zbożowych, a także zmniejszenie tłuszczów zwierzęcych. Co do tej drugiej kwestii warto jeść po prostu chude mięso, a do tego przyjmować tłuszcze nienasycone obecne między innymi w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, orzechach czy rybach. Dobrze jest też spożywać warzywa strączkowe oraz ogółem zielone, a także cytrusy (można jeść je na surowo lub w formie soku 100%). Cenne okazuje się picie herbaty z  dziką różą, melisą czy rumiankiem.  Polecane jest stosowanie niskotłuszczowego mleka, jednak jeśli ktoś źle reaguje na laktozę, to warto spróbować kefiru, który obniża do pewnego stopnia ciśnienie krwi.

Warto z góry ustalić, w jakich momentach przeprowadzać pomiary. Należy wtedy usiąść na pięć minut i się uspokoić, a przy tym nie pić kawy czy alkoholu. Ogółem zaleca się, żeby przed pomiarem nie wykonywać ćwiczeń i nie najadać się, najlepiej jest odpocząć przez  pół godziny  i wtedy zmierzyć ciśnienie. Dobrze jest przeprowadzić czynność rano oraz dwa wieczorem, co zapewnia wyniki mniej zależne od dobowych wahań ciśnienia. Poza tym jeśli odczuje się, że z ciałem dzieje się coś nie tak, niezależnie od tego czy jadło się coś niedawno lub ma się za sobą wysiłek, to także warto wykonać pomiar zegarkiem z pulsometrem i ciśnieniomierzem.

Jeśli chodzi o to, w którym miejscu mierzy się ciśnienie, to mówi się zawsze o  niedominującej ręce.  Dlatego też osoby praworęczne mierzą ją na lewej, a leworęczne na prawej. Jednak jest to bardziej kwestia wygody. Za najlepszy sposób na zorientowanie się gdzie mierzyć ciśnienie, jest jego pomiar na obu rękach i zorientowanie się gdzie wynik jest wyższy. Właśnie na tej ręce najlepiej jest wykonywać pomiary.

Sposób, w jaki działa ciśnieniomierz w zegarku jest wbrew pozorom prosty. Smartwatch mierzy ciśnienie, wykorzystując specjalny czujnik. Diody w smartbandzie wysyłają światło, które po odbiciu wraca do urządzenia. Następnie jest odczytywane i zegarek sprawdza, w jaki sposób się zmieniło, co umożliwia zmierzenie ciśnienia.
Oczywiście jest to inna metoda niż w przypadku samodzielnych ciśnieniomierzy sprzedawanych jako urządzenia medyczne, dlatego jej dokładność jest mniejsza. Nadal jednak warto z tego korzystać, żeby sprawdzać swoje ciśnienie, szczególnie w przypadku gdy odczujesz, że coś jest nie tak.

Mój ranking najlepszych opasek z ciśnieniomierzem – moje propozycje na 2022

pomiar ciśnienia w zegarku

Zegarek monitorujący ciśnienie krwiGdzie kupić?
1. Xiaomi Mi Band 6 (Czarny) ZOBACZ
2. MEDIA-TECH MT866 (Czarny) ZOBACZ
3. Withings Pulse HR (Czarny) ZOBACZ
4. MEDIA-TECH MT865 (Czarny) ZOBACZ
5. MAXCOM FW20 (Czarny) ZOBACZ

1. Xiaomi Mi Band 6 (Czarny): Lider smartbandów w Polsce

Xiaomi Mi Band 6 Czarny

W naszym kraju jest naprawdę wielu fanów tej marki. Wyświetlacz AMOLED 1.56”, okazuje się świetnie widoczny w każdych warunkach, łatwo odczytasz wszelkie przekazywane dane. Poza tym dzięki  wodoodporności 5 ATM  oraz wytrzymałej budowie urządzenia nie musisz martwić się o jego trwałość.

Ciśnieniomierz w tym zegarku zapewnia wysokiej jakości wskazania. Jednak obecne są tu także inne czujniki. Między innymi pulsometr oraz pulsoksymetr, które wskażą Ci, w jakim stanie jest Twój układ krwionośny. Poza tym  monitor stresu oraz snu  także są istotne jeśli chodzi o ogólne zdrowie, a przy tym pomogą zniwelować nadciśnienie. Do tego za naprawdę cenne z pewnością uznasz punkty PAI, nie musisz być specjalistą, wystarczy, że zapoznasz się z tym jednym wskaźnikiem.

Jest tu też wiele trybów sportowych, mowa o aż 30 dyscyplinach. Trzeba przyznać, że z ich pomocą sprawniej zadbasz o swoje ciało. Odpowiednia dawka ruchu, pomaga wyregulować ciśnienie krwi, większość lekarzy zaleca właśnie aktywność fizyczną w tym przypadku. Jest to istotny atut tego zegarka.
Bateria pozwala na działanie smartbanda nawet do 14 dni, na pojedynczym ładowaniu. Z pewnością zachwycisz się tą trwałością.

Zalety

  • Niezwykle niska cena, nie wydasz wiele na tak uniwersalne urządzenie
  • Duży wyświetlacz, jeszcze łatwiej zdołasz odczytać wszelkie informacje
  • Dokładne czujniki, w każdej chwili sprawdzisz swoje ciśnienie, tętno czy natlenienie krwi
  • Długi czas działania baterii, nie musisz ciągle ładować tej opaski z ciśnieniomierzem
  • Wiele trybów sportowych, zdołają przypaść do gustu każdemu

Wady

  • Ekran dotykowy jest czuły, aktywują go nawet krople wody

2. MEDIA-TECH MT866 (Czarny): Smartband z ciśnieniomierzem doceniany przez użytkowników

MEDIA-TECH MT866 Czarny

Jest to tańsza opaska, która z pewnością przypadnie Ci do gustu. Wyświetlacz TFT 0,96” zapewnia dobrą widoczność obrazu. Do tego urządzenie jest niezwykle lekkie (zaledwie 25 g), więc nie odczujesz go na swojej ręce.  Wodoodporność IP67  skutecznie chroni przed wodą, nawet jeśli przydarzy mu się kąpiel 🙂

Możesz wykonać pomiar ciśnienia z pomocą tej opaski w każdej chwili, a przy tym też zmierzyć tętno oraz natlenienie krwi. To jednak nie jedyne czujniki, jakie znajdziesz w tym urządzeniu. Ten sprzęt sprawdza nawet, jaką temperaturę ma Twoje ciało, co pozwoli szybko reagować w przypadku choćby niewielkiego odchylenia od normy. Jest tu też obecny  monitor snu, licznik kroków oraz spalonych kalorii.  Jeszcze sprawniej zadbasz o swoje ciało.

Zamiast prowadzić zapiski na temat ciśnienia krwi, wystarczy, że pokażesz lekarzowi elektroniczną historię zapisów ciśnieniomierza w opasce. Trzeba przyznać, że jest to naprawdę wygodne, choć oczywiście nie zapewnia tak wysokiej dokładności jak sprzęt medyczny.
Bateria umożliwia działanie urządzenia do 6 dni, a jeśli zdecydujesz się na tryb czuwania to nawet do 15 dni. Trzeba przyznać, że jest to dobry wynik.

Zalety

  • Dobre czujniki, z ich pomocą Twoje ciało nie będzie miało tajemnic
  • Wytrzymałe wykonanie, nie musisz martwić się o trwałość urządzenia
  • Niska cena, wystarczy około stu złotych, żeby cieszyć się tym modelem

Wady

  • Bateria w części przypadków funkcjonuje krócej niż to deklaruje producent

3. Withings Pulse HR (Czarny): Smartband z pulsometrem i funkcją mierzenia ciśnienia krwi dla każdego

Withings Pulse HR Czarny

Tę świetnie wyglądającą opaskę wykonano przy użyciu stali nierdzewnej, a także poliwęglanu. Nie musisz się więc martwić o jej trwałość. Z kolei  wodoodporność 5 ATM,  świetnie chroni ten sprzęt przed wodą.

Znajdziesz tu nie tylko wysokiej jakości pomiar ciśnienia, ale także tętna. Dlatego jest to ceniona opaska monitorująca ciśnienie krwi. Wszelkie dane sprawdzisz dzięki wykresom dostępnym w aplikacji. Poza tym wszystkie Twoje trasy zostaną zapisane dzięki użyciu  nawigacji GPS ze smartfona.  Jest tu też umieszczony monitor snu, jednak jakości jego odczytu są średnie.

Zegarek wykrywa automatycznie nawet 13 aktywności, z kolei ręcznie możesz uruchomić aż 30 trybów. Z ich pomocą dbanie o swoją sprawność będzie banalnie łatwe. Aktywność fizyczna jest konieczna dla wyregulowania poziomu ciśnienia, choć oczywiście w rozsądnej ilości.
Wytrzymała bateria pozwala na działanie smartbanda nawet do 20 dni.

Zalety

  • Dobre wykonanie, ten zegarek do mierzenia ciśnienia posłuży Ci przez długi czas
  • Lekka koperta, niezwykle wygodnie nosi się tego smartbanda
  • Funkcje zdrowotne, smartband z ciśnieniomierzem skutecznie monitoruje cały organizm

Wady

  • Wysoka cena, za ten model trzeba zapłacić więcej niż za inne urządzenia z tej listy

4. MEDIA-TECH MT865 (Czarny): Ta opaska z pomiarem ciśnienia powie Ci wszystko o zdrowiu

MEDIA-TECH MT865 Czarny

Jest to poprzednia wersja wcześniej wymienianej opaski Media-Tech, która prezentuje się przyzwoicie. Wyświetlacz TFT 1,08” zapewnia dobrej jakości obraz. Z kolei  wodoodporność IP68  skutecznie chroni to urządzenie przed nadmierną ilością wody.

Z łatwością sprawdzisz swoje ciśnienie wykorzystując tego smartbanda. Dodatkowo dużym plusem jest możliwość wykonania pomiaru EKG. Znajdziesz tu także monitorowanie tętna. Pozwoli to łatwo zorientować się, czy stres nie jest zbyt wysoki, a także czy organizm nie zaczyna chorować. Ciekawa jest  opcja termometru,  jednak według użytkowników słabo działa.

Umieszczono tu 4 tryby sportowe, wśród których znajdziesz jazdę rowerem, badminton, pływanie oraz bieganie. Poza tym przekonasz się ile kroków oraz jaki dystans masz za sobą. Ilość spalonych kalorii także jest ważna, o czym szybko się przekonasz.
Możesz używać tego smartbanda nawet do 10 dni na pojedynczym ładowaniu, z kolei jeśli uruchomisz tryb czuwania, to energii wystarcza do 20 dni.

Zalety

  • Wygodna opaska, noszenie jej to czysta przyjemność
  • Wyświetlacz jest czytelny nawet w słońcu
  • Dobrze działające czujniki, z łatwością sprawdzisz ciśnienie krwi

Wady

  • Słabo działający termometr
  • Opaska łatwo rozłącza się  z telefonem
  • Zapasowe opaski nie są dostępne do zakupu

5. MAXCOM FW20 (Czarny): Elegancki zegarek z ciśnieniomierzem

MAXCOM FW20 Czarny

Znajdziesz tu niezwykle estetyczny design, który z pewnością przypadnie Ci do gustu. Wyświetlacz TFT 0,97” pozwala na łatwe odczytanie wszelkich wyświetlanych danych.  Poza tym jest to smartband odporny na wodę, dzięki  wodoodporności IP67. 

Sprawdzisz nie tylko ciśnienie krwi, ale też tętno oraz ilość kroków, które masz za sobą. Z pomocą tych informacji skutecznie obniżysz swoje ciśnienie oraz poprawisz działanie całego organizmu.
Bateria pozwala na działanie smartbanda nawet do 5 dni.

Zalety

  • Rekordowo niska cena, wystarczy zaledwie 40 złotych, żeby zakupić ten sprzęt
  • Czas działania baterii podoba się użytkownikom

Wady

  • Zdarzają się kłopoty z parowaniem smartbanda ze smartfonem
  • Średnia jakość pomiarów

 

Paweł ze Smartwatch Ranking

Mocno "wkręcony" w nowe technolgie, zafascynowany smartwatchami, obserwator zmian sposobów na jakie korzystamy z elektroniki. Parametry i technikalia nie mają przede mną tajemnic, analizuję, porównuję i przekazuję je Tobie w sposób przystępny. Przedsiębiorca, absolwent wydziału Ekonomii <a href="https://ug.edu.pl/">Uniwersytetu Gdańskiego</a>. W proponowanych produktach zawsze szukam korzystnego stosunku jakości do ceny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top